De Keuringraad heeft tevreden klanten

De Keuringraad heeft tevreden klanten

De Keuringraad heeft tevreden klanten

Enige tijd geleden heeft onze stagiaire Nathalja Hoogendoorn een klanttevredenheidsonderzoek voor ons uitgevoerd. Wat blijkt? Onze klanten zijn tevreden of zeer tevreden! Dit zijn de opvallendste resultaten.

Algemene tevredenheid
De 67 respondenten beoordelen de Keuringsraad gemiddeld met een 7,4. Van deze klanten geven 19 (28,4%) aan zeer tevreden te zijn over de Keuringsraad in het algemeen. Het grootste deel is tevreden. Wij zijn uiteraard erg blij met dit goede resultaat.

Medewerkers zijn proactief
Over onze medewerkers zijn de meeste respondenten tevreden, ruim een derde (34%) geeft zelfs aan zeer tevreden te zijn. Dat vinden wij een groot compliment. Uit het onderzoek blijkt dat respondenten het erg waarderen dat onze medewerkers proactief zijn en meedenken. Over de beoordelingen en adviezen zelf is 72% tevreden. 

Verbeterpunten
Hoewel de resultaten erg positief zijn, is er ook ruimte voor verbetering. Een opmerking die vaak terugkomt is onze bereikbaarheid, specifiek de korte periode van ons telefonisch spreekuur. Wij hebben daarom per direct besloten ons telefonisch spreekuur te laten vervallen. Onze klanten kunnen ons nu de hele dag telefonisch bereiken. 
Ondanks dat 64% aangeeft tevreden te zijn over de consistentie van de beoordelingen, zijn er ook respondenten ontevreden. Sinds ons tevredenheidsonderzoek uit 2016 zijn wij bezig met het optimaliseren van onze beoordelingen en dus ook van de consistentie. Zo is bijvoorbeeld een nieuw ICT systeem opgezet en beoordelen wij digitaal. Consistentie staat bij ons hoog in het vaandel en wij blijven continu bezig met het verbeteren hiervan. 

Verzoek aan onze klanten
Het is goed om te weten dat wij werken aan 3.000 dossiers per jaar. Het zou ons ontzettend helpen wanneer bij een aanvraag wordt aangegeven, welk oud dossier of eerder toegelaten nummer bij de aanvraag hoort.
Heb jij nog meer ideeën of tips voor ons? Wij horen het graag! Stuur een mailtje naar keuringsraad@koagkag.nl.  
 
De Keuringsraad en Kruidvat vieren toelating webshop

De Keuringsraad en Kruidvat vieren toelating webshop

Kruidvat is er als eerste drogisterij met een online webshop in geslaagd een toelatingsnummer voor haar website te krijgen van de Keuringsraad. En dat mag gevierd worden, want beide partijen hebben daar de afgelopen twee jaar veel werk voor verricht met een veelbelovend resultaat als gevolg. 

Lees verder
Monitoringen, wat levert het op? Een terugblik op 2023

Monitoringen, wat levert het op? Een terugblik op 2023

Eén van de taken van de Keuringsraad is het mogelijk maken van een level playing field. Partijen die zelf actief meedoen aan de zelfregulering en hun uitingen voorleggen aan de Keuringsraad, hebben de mogelijkheid een monitoringsverzoek in te dienen. Dat wil zeggen dat zij ons (anoniem) attent kunnen maken op uitingen van concullega’s die niet aan de normen van de zelfregulering voldoen. En of dat wat oplevert? Jazeker! Het overgrote merendeel van de aangeschreven partijen past haar uitingen aan. Wanneer wij er onverhoopt niet met hen uitkomen, kunnen we de melding doorzetten naar de Reclame Code Commissie of een handhavende instantie.  

Lees verder
 Beautyclaims en gezondheidsclaims op voedingssupplementen: dit is het verschil!

Beautyclaims en gezondheidsclaims op voedingssupplementen: dit is het verschil!

Een beautyclaim is een positieve bewering over het uiterlijk, waarmee een uiterlijk wordt aangegeven. Er bestaat een dunne scheidslijn tussen beauty- en gezondheidsclaims in relatie tot voedingssupplementen. Tijd voor duidelijkheid!

Lees verder
← Nieuwer    Ouder →