Nieuwe samenwerking tussen de verschillende codepartijen

Nieuwe samenwerking tussen de verschillende codepartijen

Nieuwe samenwerking tussen de verschillende codepartijen

De Keuringsraad vindt het belangrijk om actief samen te werken met andere partijen in de branche. Sinds kort is er naast overleg op directieniveau ook meer afstemming over de communicatie tussen de verschillende partijen.

Om welke partijen gaat het?

·       NPN: De branchevereniging voor voedingssupplementen. Lees meer over NPN.
 
·       Neprofarm: De branchevereniging voor zelfzorggeneesmiddelen, gezondheidsproducten en medische zelfzorghulpmiddelen. Lees meer over Neprofarm.
 
·       CBD: Centraal Bureau Drogisterijbedrijven, de koepelorganisatie van de drogisterijen. Lees meer over CBD.
 
Communicatie op elkaar afstemmen
Het doel van dit overleg is elkaar op de hoogte houden van (media)aandacht voor supplementen en zelfzorggeneesmiddelen. Zo weten we in een vroegtijdig stadium wat er speelt en kunnen we onze statements en kernboodschappen op elkaar afstemmen. 
 
De Keuringsraad en Kruidvat vieren toelating webshop

De Keuringsraad en Kruidvat vieren toelating webshop

Kruidvat is er als eerste drogisterij met een online webshop in geslaagd een toelatingsnummer voor haar website te krijgen van de Keuringsraad. En dat mag gevierd worden, want beide partijen hebben daar de afgelopen twee jaar veel werk voor verricht met een veelbelovend resultaat als gevolg. 

Lees verder
Monitoringen, wat levert het op? Een terugblik op 2023

Monitoringen, wat levert het op? Een terugblik op 2023

Eén van de taken van de Keuringsraad is het mogelijk maken van een level playing field. Partijen die zelf actief meedoen aan de zelfregulering en hun uitingen voorleggen aan de Keuringsraad, hebben de mogelijkheid een monitoringsverzoek in te dienen. Dat wil zeggen dat zij ons (anoniem) attent kunnen maken op uitingen van concullega’s die niet aan de normen van de zelfregulering voldoen. En of dat wat oplevert? Jazeker! Het overgrote merendeel van de aangeschreven partijen past haar uitingen aan. Wanneer wij er onverhoopt niet met hen uitkomen, kunnen we de melding doorzetten naar de Reclame Code Commissie of een handhavende instantie.  

Lees verder
 Beautyclaims en gezondheidsclaims op voedingssupplementen: dit is het verschil!

Beautyclaims en gezondheidsclaims op voedingssupplementen: dit is het verschil!

Een beautyclaim is een positieve bewering over het uiterlijk, waarmee een uiterlijk wordt aangegeven. Er bestaat een dunne scheidslijn tussen beauty- en gezondheidsclaims in relatie tot voedingssupplementen. Tijd voor duidelijkheid!

Lees verder
← Nieuwer    Ouder →