Emmeke Schalken stelt zich voor

Emmeke Schalken stelt zich voor

Emmeke Schalken stelt zich voor

Emmeke Schalken is net begonnen als specialist gezondheidsreclame. Met haar achtergrond in de biomedische wetenschappen is zij een mooie aanvulling op ons team. Emmeke stelt zich graag voor.
 
Tijdens mijn studie biomedische wetenschappen en daarna de master Health Food Innovation Management was productontwikkeling de rode draad. Ik merkte toen ik stage liep dat marketeers écht geloven in het product dat ze op de markt brengen en de effecten op de gezondheid. Dat snap ik heel goed en tegelijkertijd moet je je natuurlijk gewoon aan de regels houden. Zeker als het gaat om een zogenaamd ‘trademark ingredient’ kan dat voor marketeers een uitdaging zijn. Als er een flinke investering is gedaan, kan het frustrerend zijn als je niet mag communiceren wat je zou willen in verband met wetgeving. 
 
In mijn vorige functie was ik onder andere verantwoordelijk voor het schrijven van teksten over supplementen. Ook daarbij merkte ik hoe belangrijk eerlijke gezondheidsreclame is. Het woord claim doet misschien vermoeden dat iets vaststaat. Maar in de praktijk is je houden aan gezondheidsclaims helemaal niet zwart-wit. Dat is wat mijn nieuwe baan zo uitdagend maakt!
 
Ik kijk ernaar uit om de komende tijd heel veel kennis op te doen en ik sta natuurlijk te popelen om daarna aan de slag te gaan voor de verschillende opdrachtgevers. Vooral samenwerken en in een vroegtijdig stadium meedenken past goed bij mijn ervaring. Ik hoop zo teleurstelling achteraf te kunnen voorkomen.  De nieuwe slogan ‘Samen voor gezondheidsreclame’ spreekt mij dan ook enorm aan! 
 
De Keuringsraad en Kruidvat vieren toelating webshop

De Keuringsraad en Kruidvat vieren toelating webshop

Kruidvat is er als eerste drogisterij met een online webshop in geslaagd een toelatingsnummer voor haar website te krijgen van de Keuringsraad. En dat mag gevierd worden, want beide partijen hebben daar de afgelopen twee jaar veel werk voor verricht met een veelbelovend resultaat als gevolg. 

Lees verder
Monitoringen, wat levert het op? Een terugblik op 2023

Monitoringen, wat levert het op? Een terugblik op 2023

Eén van de taken van de Keuringsraad is het mogelijk maken van een level playing field. Partijen die zelf actief meedoen aan de zelfregulering en hun uitingen voorleggen aan de Keuringsraad, hebben de mogelijkheid een monitoringsverzoek in te dienen. Dat wil zeggen dat zij ons (anoniem) attent kunnen maken op uitingen van concullega’s die niet aan de normen van de zelfregulering voldoen. En of dat wat oplevert? Jazeker! Het overgrote merendeel van de aangeschreven partijen past haar uitingen aan. Wanneer wij er onverhoopt niet met hen uitkomen, kunnen we de melding doorzetten naar de Reclame Code Commissie of een handhavende instantie.  

Lees verder
 Beautyclaims en gezondheidsclaims op voedingssupplementen: dit is het verschil!

Beautyclaims en gezondheidsclaims op voedingssupplementen: dit is het verschil!

Een beautyclaim is een positieve bewering over het uiterlijk, waarmee een uiterlijk wordt aangegeven. Er bestaat een dunne scheidslijn tussen beauty- en gezondheidsclaims in relatie tot voedingssupplementen. Tijd voor duidelijkheid!

Lees verder
← Nieuwer    Ouder →