Emmeke Schalken stelt zich voor
Emmeke Schalken is net begonnen als specialist gezondheidsreclame. Met haar achtergrond in de biomedische wetenschappen is zij een mooie aanvulling op ons team. Emmeke stelt zich graag voor.
Tijdens mijn studie biomedische wetenschappen en daarna de master Health Food Innovation Management was productontwikkeling de rode draad. Ik merkte toen ik stage liep dat marketeers écht geloven in het product dat ze op de markt brengen en de effecten op de gezondheid. Dat snap ik heel goed en tegelijkertijd moet je je natuurlijk gewoon aan de regels houden. Zeker als het gaat om een zogenaamd ‘trademark ingredient’ kan dat voor marketeers een uitdaging zijn. Als er een flinke investering is gedaan, kan het frustrerend zijn als je niet mag communiceren wat je zou willen in verband met wetgeving.
In mijn vorige functie was ik onder andere verantwoordelijk voor het schrijven van teksten over supplementen. Ook daarbij merkte ik hoe belangrijk eerlijke gezondheidsreclame is. Het woord claim doet misschien vermoeden dat iets vaststaat. Maar in de praktijk is je houden aan gezondheidsclaims helemaal niet zwart-wit. Dat is wat mijn nieuwe baan zo uitdagend maakt!
Ik kijk ernaar uit om de komende tijd heel veel kennis op te doen en ik sta natuurlijk te popelen om daarna aan de slag te gaan voor de verschillende opdrachtgevers. Vooral samenwerken en in een vroegtijdig stadium meedenken past goed bij mijn ervaring. Ik hoop zo teleurstelling achteraf te kunnen voorkomen. De nieuwe slogan ‘Samen voor gezondheidsreclame’ spreekt mij dan ook enorm aan!