Basistraining CAG, CPMH en CPG

Basistraining CAG, CPMH en CPG

Basistraining CAG, CPMH en CPG

Goed nieuws! Wij gaan een basistraining over de CAG, CPMH en CPG organiseren in het komende jaar. Wij nemen je mee in het principe van zelfregulering, leggen je de basisprincipes van onze Codes uit en geven je handvaten voor het maken van reclame-uitingen.

Voor wie is deze training?
Voor iedereen die dagelijks bezig is met het aanprijzen van gezondheidsproducten, medische hulpmiddelen en/of geneesmiddelen. Heb je hier interesse in? Houd dan de volgende nieuwsbrieven in de gaten voor meer informatie. 

Achtergrond
Tijdens de trainingen staan onze drie Codes centraal. We gaan dieper in op de Codes, de regels en wat hiermee wordt bedoeld. Daarnaast gaan we aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden de Codes toepassen en toelichten. Ook gaan we in op het verschil tussen informatie en reclame. 

Wanneer?
Wij zullen binnenkort een datum prikken. Waarschijnlijk starten we in mei of juni 2021.

Interesse?
Houd dan de volgende nieuwsbrieven in de gaten voor meer informatie. 
De Keuringsraad en Kruidvat vieren toelating webshop

De Keuringsraad en Kruidvat vieren toelating webshop

Kruidvat is er als eerste drogisterij met een online webshop in geslaagd een toelatingsnummer voor haar website te krijgen van de Keuringsraad. En dat mag gevierd worden, want beide partijen hebben daar de afgelopen twee jaar veel werk voor verricht met een veelbelovend resultaat als gevolg. 

Lees verder
Monitoringen, wat levert het op? Een terugblik op 2023

Monitoringen, wat levert het op? Een terugblik op 2023

Eén van de taken van de Keuringsraad is het mogelijk maken van een level playing field. Partijen die zelf actief meedoen aan de zelfregulering en hun uitingen voorleggen aan de Keuringsraad, hebben de mogelijkheid een monitoringsverzoek in te dienen. Dat wil zeggen dat zij ons (anoniem) attent kunnen maken op uitingen van concullega’s die niet aan de normen van de zelfregulering voldoen. En of dat wat oplevert? Jazeker! Het overgrote merendeel van de aangeschreven partijen past haar uitingen aan. Wanneer wij er onverhoopt niet met hen uitkomen, kunnen we de melding doorzetten naar de Reclame Code Commissie of een handhavende instantie.  

Lees verder
 Beautyclaims en gezondheidsclaims op voedingssupplementen: dit is het verschil!

Beautyclaims en gezondheidsclaims op voedingssupplementen: dit is het verschil!

Een beautyclaim is een positieve bewering over het uiterlijk, waarmee een uiterlijk wordt aangegeven. Er bestaat een dunne scheidslijn tussen beauty- en gezondheidsclaims in relatie tot voedingssupplementen. Tijd voor duidelijkheid!

Lees verder
← Nieuwer    Ouder →