De Keuringsraad adviseert, beoordeelt en houdt toezicht op reclame-uitingen. Communicatie en informatieverstrekking zijn belangrijke activiteiten die bijdragen aan onze doelstelling. Denk daarbij aan media-optredens, onze nieuwsbrief en onze website. Omdat we positieve resultaten hiermee boeken (en daar ook best trots op zijn), delen wij ze graag!
In de media
Journalisten weten de Keuringsraad steeds beter te vinden. Zo werkten wij mee aan een item van de NOS over essentiële oliën en bezocht het televisieprogramma Radar ons voor een interview over kruidensupplementen. Ook het televisieprogramma Keuringsdienst van Waarde nam contact met ons op (link) en wij werkten mee aan een interview voor tijdschrift ‘Waar & Wet’ over het belang van zelfregulering.
Nieuwsbrieven
Ruim 700 mensen ontvangen onze tweemaandelijkse nieuwbrief en het aantal abonnees groeit nog steeds. Ken jij ook iemand voor wie onze nieuwsbrief interessant is? Deel dit dan vooral met hem of haar (link).
Website
In de afgelopen tijd steeg het bezoek van onze website met ruim 10%. De meest bezochte pagina is de claimsdatabase (link). Onze website wordt vooral bezocht op een laptop of desktop. Maar liefst 82% bezocht de website via een desktop (15% mobiel en 1,9% tablet).
Links vanaf andere websites
Onderstaande websites verwijzen naar onze website:
- Nvwa.nl
- Bnnvara.nl
- Npninfo.nl
- Radar.avrotros.nl
- Reclamecode.nl
Opbouw van onze website
Wij kregen regelmatig van bezoekers te horen dat zij relevante achtergronddocumenten, zoals nieuwe handleidingen en richtlijnen, niet goed konden vinden. Daarom pasten wij de structuur van onze website aan. Op de homepage staan nu 6 blokjes. Via 3 blokjes ga je rechtstreeks naar gezondheidsproducten, medische hulpmiddelen en geneesmiddelen. Eén van de blokjes leidt naar alle achtergronddocumenten, één naar de Q&A en via het laatste blokje kun je ons inschakelen. Wij verwachten dat alle informatie nu eenvoudiger is te vinden.