Keuringsraad steeds vaker in de media

Keuringsraad steeds vaker in de media

Keuringsraad steeds vaker in de media

De Keuringsraad werkt regelmatig mee aan relevante items op TV en radio. Wij vinden het belangrijk om uit te leggen welke regels er zijn op het gebied van gezondheidsreclame en om te duiden waarom iets wel of juist niet mag.

NPO radio 1

Supermarkten en drogisterijen liggen er vol mee: gezondheidsproducten met kruidenpreparaten die goed zouden zijn voor onze gezondheid, maar waarvan de werking nog niet is bewezen. Door de disclaimer 'Gezondheidsclaim in afwachting van Europese toelating' mogen bedrijven deze claim op hun producten zetten en ook zo verkopen. Hoe zit dat? Luister hier het item.
 

Editie NL

Een pil die de huid en het lichaam beschermt tegen de schadelijke invloeden van luchtvervuiling en invloeden van buitenaf. Het bestaat! HEMA verkoopt deze zogenoemde anti-pollutionpillen. 'Vooral geschikt voor mensen die in een stad of dicht bij een snelweg wonen', staat er op de verpakking. Hoewel de werking van de pillen nog niet is bewezen, worden ze wel verkocht. Mag dat zomaar? Janine Galjaard legde in het programma Editie NL uit dat je claims op gezondheidsproducten mag maken, als ze zijn toegelaten door de Europese Commissie. 
Lees meer.
 

Lijfblad

Lijfblad is een onafhankelijk informatiemagazine speciaal voor de medewerkers in de drogisterijbranche. Lijfblad geeft beauty-, gezondheids- en productnieuws, informatie over groene cosmetica, opleidingen en vakkennis. Janine Galjaard schijft maandelijks een column voor Lijfblad over diverse onderwerpen.
Bekijk de columns.