Aan het woord: Janine Galjaard, directeur van de Keuringsraad Monitoring: kater is een medische claim De Keuringraad heeft tevreden klanten Uitspraken Reclame Code Commissie
Janine Galjaard is onze directeur. In dit interview lees je meer over de Keuringsraad, samenwerkingen, de verwachtingen én de uitdagingen in de komende periode.
Wij hebben niet stilgezeten in de eerste periode van 2020. Medio februari zijn er alweer 14 meldingen door de Keuringsraad in behandeling genomen. Opvallend is dat er een aantal meldingen is gedaan over medische claims voor cosmetica. Denk daarbij aan claims zoals ‘behandeling van kalknagels’. Ook ontvingen wij in de afgelopen periode diverse meldingen over claims tegen griep en verkoudheid op supplementen en homeopathische geneesmiddelen.
Enige tijd geleden heeft onze stagiaire Nathalja Hoogendoorn een klanttevredenheidsonderzoek voor ons uitgevoerd. Wat blijkt? Onze klanten zijn tevreden of zeer tevreden! Dit zijn de opvallendste resultaten.
De Reclame Code Commissie / het College van Beroep heeft de volgende uitspraken gedaan op het gebied van onze Codes. Dit keer uitspraken over anti-vaccinatie uitingen.
Buitenveldertselaan 106 1081 AB Amsterdam
Tel (020) 408 06 86 | keuringsraad@koagkag.nl | www.keuringsraad.nl
Uitschrijven