Ook nu kunt u de Keuringsraad inschakelen

Ook nu kunt u de Keuringsraad inschakelen

Ook nu kunt u de Keuringsraad inschakelen

Ondanks alle coronamaatregelen kan het werk bij de Keuringsraad gewoon doorgaan. Iedereen is gelukkig gezond en werkt vanuit huis. Wij maken volop gebruik van alle digitale middelen voor het voeren van overleg. De beoordeling van de aanvragen loopt daardoor geen enkele vertraging op. 

Overleg 
Met diverse klanten hebben wij al (video)meetings gehad. Leuk om elkaar ook eens op die manier te spreken en te zien. Wij hopen dat het goed gaat met iedereen en dat het lukt om het werk – enigszins aangepast – te kunnen blijven doen. Natuurlijk denken wij daarover graag met u mee!

De Keuringsraad inschakelen
Wilt u een reclame-uiting aan ons voorleggen? Schrijf u dan eerst in. Zodra uw inschrijving is bevestigd, ontvangt u een inlogcode. Daarmee kunt u inloggen op ons klantportaal om eenvoudig uw aanvraag in te dienen. Schakel de Keuringsraad in.
Monitoringen, wat levert het op? Een terugblik op 2023

Monitoringen, wat levert het op? Een terugblik op 2023

Eén van de taken van de Keuringsraad is het mogelijk maken van een level playing field. Partijen die zelf actief meedoen aan de zelfregulering en hun uitingen voorleggen aan de Keuringsraad, hebben de mogelijkheid een monitoringsverzoek in te dienen. Dat wil zeggen dat zij ons (anoniem) attent kunnen maken op uitingen van concullega’s die niet aan de normen van de zelfregulering voldoen. En of dat wat oplevert? Jazeker! Het overgrote merendeel van de aangeschreven partijen past haar uitingen aan. Wanneer wij er onverhoopt niet met hen uitkomen, kunnen we de melding doorzetten naar de Reclame Code Commissie of een handhavende instantie.  

Lees verder
Aangepaste tarieven

Aangepaste tarieven

Vanaf 1 februari 2024 gelden er aangepaste tarieven. De indexering bedraagt 3,5%. De nieuwe tarieven zijn hier te zien. Ook zijn er een aantal nieuwe diensten toegevoegd:

  • Er is onderscheid aangebracht tussen social media advertenties en social media video’s
  • Een nieuwe dienst voor E-tailers afbeeldingen is toegevoegd. Dit zijn de afbeeldingen die op de productpagina’s van retailers en/of eigen website worden getoond. Andere benamingen die wij ook voorbij horen komen zijn A+ content en USP’s.
  • Een nieuwe dienst voor podcasts is toegevoegd.

Lees verder
 Beautyclaims en gezondheidsclaims op voedingssupplementen: dit is het verschil!

Beautyclaims en gezondheidsclaims op voedingssupplementen: dit is het verschil!

Een beautyclaim is een positieve bewering over het uiterlijk, waarmee een uiterlijk wordt aangegeven. Er bestaat een dunne scheidslijn tussen beauty- en gezondheidsclaims in relatie tot voedingssupplementen. Tijd voor duidelijkheid!

Lees verder
← Nieuwer    Ouder →