De Keuringsraad is specialist op het gebied van gezondheidsreclame. - Keuringsraad
Keuringsraad Nieuwsbrief
Klik hier voor de online versie als de nieuwsbrief niet goed zichtbaar is
Nieuwsbrief 4, najaar 2019

Inhoudsopgave

De Keuringsraad in TV-programma De Monitor
Klant aan het woord
Uitspraken Reclame Code Commissie
Monitoring: actie van de Keuringsraad
Klanttevredenheidsonderzoek
Claims over vermoeidheid en moeheid

De Keuringsraad in TV-programma De Monitor

In tv-programma De Monitor onderzocht Teun van de Keuken het nut en de noodzaak van voedingssupplementen en de claims die worden gebruikt over de effecten ervan. Janine Galjaard, directeur van de Keuringsraad, legt uit hoe het zit met claims en vertelt welke wel en niet gebruikt mogen worden.

Lees verder
 

Klant aan het woord

Bij de Keuringsraad hebben wij te maken met verschillende organisaties. Waar lopen onze klanten tegenaan? Waarom schakelen zij ons in? En wat willen zij delen? Deze keer spreken wij daarover met Dick van Leeuwen, medical advisor bij Bayer.

Lees verder
 

Uitspraken Reclame Code Commissie

In de afgelopen periode deed het College van Beroep van de Reclame Code Commissie drie uitspraken naar aanleiding van klachten die de Keuringsraad indiende. Wij leggen uit waar het precies om ging, wat de verdediging was en tot welke uitspraak de commissie is gekomen.

Lees verder
 

Monitoring: actie van de Keuringsraad

In de afgelopen drie maanden kwamen er 41 meldingen binnen bij de Keuringsraad. De meeste meldingen gingen over websites en over medische of ontoelaatbare claims voor voedingssupplementen. Zoals gebruikelijk lichten wij er een paar uit.

Lees verder
 

Klanttevredenheidsonderzoek

Mijn naam is Nathalja Hoogendoorn. Ik studeer Farmakunde aan de Hogeschool Utrecht. Voor mijn afstudeeronderzoek doe ik een klanttevredenheidsonderzoek voor de Keuringsraad. Hiermee kan de Keuringsraad de diensten die worden geleverd, verbeteren. Inmiddels heb ik per mail de enquêtes toegestuurd. Het invullen van deze online enquête duurt ongeveer 5-10 minuten. De enquêtes worden anoniem verwerkt. Alvast bedankt voor het invullen!

Lees verder
 

Claims over vermoeidheid en moeheid

De dagen worden weer korter. Je bent eerder moe. Welke claims zijn toegestaan als het gaat om moeheid en vermoeidheid? Wij zetten ze voor je op een rij!

Lees verder
 
 

Buitenveldertselaan 106 1081 AB Amsterdam

Tel (020) 408 06 86 | keuringsraad@koagkag.nl | www.keuringsraad.nl

Uitschrijven