De belangrijkste taak van de Keuringsraad is het preventief toetsen van reclame-uitingen. Op het moment dat je een uiting aan ons voorlegt, start het beoordelingsproces.
Wat zijn reclame-uitingen?
We beoordelen advertenties en commercials in publieksmedia, maar ook uitingen op websites en in sociale media, publieksfolders, point of sale materiaal, direct mail, en andere uitgaven. Ook aanprijzingen op verpakkingsmaterialen van gezondheidsproducten en medische hulpmiddelen zijn reclame-uitingen. Leg ze het liefst in een zo vroeg mogelijk stadium in conceptvorm aan ons voor.
Het beoordelingsproces
We gaan graag aan de slag met jouw reclame-uiting. Normaal gesproken reageren we binnen 5 werkdagen. Natuurlijk begrijpen we dat er soms haast bij is. Het is ook mogelijk om een spoedaanvraag in te dienen. We beoordelen de aanvraag dan binnen 2 werkdagen en ook vervolgbeoordelingen ontvang je binnen 2 werkdagen. Voor een spoedaanvraag geldt een toeslag. (De spoedprocedure kent een voorbehoud voor zeer omvangrijke aanvragen.)
Goedkeuring
Bij goedkeuring van je reclame-uiting ontvang je van ons een toelatingsnummer. Dit KAG, KOAG of KOAG/KAG-nummer vermeld je in de goedgekeurde uiting.
Lees meer over het beoordelingsproces.